fa ​محصولات شرکت های دانش بنیان بیمه می شوند معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به رایزنی با وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: محصولات شرکت های دانش بنیان با ابلاغ آیین نامه تفاهم نامه با این وزارتخانه و سازمان تامین اجتماعی به زودی بیمه می شوند. 6/25/2018 4:34:07 PM 6/25/2018 4:34:04 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی http://www.aiau.ir/Media/Image/18/01/1801163834_Orig.jpg http://www.aiau.ir/Media/Image/18/01/1801163834_Thum.jpg کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
ستاری:

​محصولات شرکت های دانش بنیان بیمه می شوند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به رایزنی با وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: محصولات شرکت های دانش بنیان با ابلاغ آیین نامه تفاهم نامه با این وزارتخانه و سازمان تامین اجتماعی به زودی بیمه می شوند.
دوشنبه 4 تیر 1397 ساعت 16:34
​محصولات شرکت های دانش بنیان بیمه می شوند
به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر سورنا ستاری امروز (دوشنبه) در آیین افتتاح مرکز رشد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اظهار داشت: بعد از جلسات مفصل با سازمان تامین اجتماعی به تفاهم نامه ای با دکتر ربیعی رسیدیم که آیین نامه آن طی هفته جاری ابلاغ می شود و کار شرکت های دانش بنیان را تسهیل می کند.
وی ادامه داد: زیست بومی برای شرکت های دانش بنیان ایجاد کرده ایم که بخشی از آن مربوط به مسائل گمرک، دسترسی به تسهیلات ارزان قیمت، نزدیکی با سرمایه گذاران و صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر است‌.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری‌ با اشاره به قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان تاکید کرد: این قانون شامل 7 پایه اصلی است که ما شرکت ها را در این حوزه ها حمایت می کنیم، بیمه نیز یکی از پایه های آن است که موجب بهبود کسب و کار شرکت ها می شود.
ستاری با اشاره به جزئیات بیشتر این بیمه ادامه داد: بر اساس تفاهم صورت گرفته در تهران دو مرکز تخصصی برای ارزیابی این محصولات باید ایجاد شود تا ارزیاب های بیمه که خود متخصص هستند محصولات را بعد از ارزیابی بیمه کنند و به این شکل بخشی از جرایم و حتی نقض حقوق شرکت ها نیز رفع شود.
رئیس دانشگاه خواجه نصیر نیز در این آئین گفت: مرکز رشد این دانشگاه که همزمان با نودمین سال تاسیس دانشگاه در فضایی داخل دانشکده مهندسی مکانیک تاسیس شده است، فعالیت های 7 شرکت دانش بنیان و شماری از استارتاپ های وابسته به دانشگاه را سامان داده است.
دکتر علی خاکی صدیق افزود: محلی که امروز به عنوان مرکز رشد افتتاح شد تا 2 سال قبل محلی متروکه و انبارمانند بود که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سامان گرفت.
وی ادامه داد: این مرکز هنوز نیاز به زیرساخت هایی دارد که امیدواریم در آینده بخشی از بودجه دانشگاه صرف فعالیت های کسب و کار و تجاری سازی محصولات در این مرکز شود.
***درصد قابل توجهی از درآمد دانشگاه ها باید از فروش فناوری حاصل شود
ستاری همچنین در مورد ضرورت تاسیس مراکز رشد در دانشگاه ها توضیح داد: تاسیس مراکز نوآوری موجب تمرکز در فعالیت های تجاری سازی، ثبت ایده و تبدیل ایده به محصول در دانشگاه ها می شود.
وی ادامه داد: اگر یک دانشجو بداند چطور می تواند اختراع خود را تجاری سازی کند و دسترسی آسان تری به امکانات داشته باشد، سریع تر به محصول می رسد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت زیست بوم نوآوری گفت: یک پایه عمده این زیست بوم تفکری است که باید در دانشگاه ها شکل بگیرد و دانشجو نباید لزوما فکر کند خروجی کار او پایان نامه کارشناسی ارشد، رساله دکتری یا مقاله باید باشد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری تصریح کرد: دانشگاه ها نیز باید به این مرحله برسند که درصد قابل توجهی از درآمدهای آنها از محل فروش فناوری های شرکت های دانش بنیان و ارزش دادن به خلاقیت های دانشجویان باشد.
وی گفت: اگر اهمیت دادن به خلاقیت و تشکیل زیست بوم نوآوری در دانشگاه ها آغاز شود، به دلیل درآمدزا بودن مراکز رشد و داشتن سهام دانشگاه ها در شرکت های دانش بنیان به نوعی به استقلال مالی دانشگاه ها کمک می شود.
ستاری همچنین با اشاره به نقش دولت در این امر توضیح داد: دولت باید سرمایه گذاری و تامین زیرساخت ها را برعهده داشته باشد و نباید به شرکت ها کمک مالی مستقیم بکند.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: اگر دولت وارد حمایت مستقیم مالی از شرکت ها شود آنها نمی توانند به صورت رقابت پذیر در محیط فعالیت کنند؛ زیرا در محیط کسب و کار خارج از دانشگاه صدها شرکت داخلی و خارجی حضور دارند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین به قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: با این که دولت نباید از این شرکت ها به صورت مستقیم حمایت مالی بکند، این قانون به صورت چتر گسترده از شرکت های داخل مراکز رشد و نوآوری دانشگاه ها و به طور کلی از شرکت های دانش بنیان حمایت می کند و می تواند موجب تشکیل و تقویت زیست بوم نوآوری شود.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی