fa شناخت توانمندی و مهارت جوانان مهمترین ویژگی سامانه سرباز ماهر رئیس اداره سرمایه انسانی ستادکل نیروهای مسلح مهمترین ویژگی سامانه سرباز ماهر را شناخت توانمندی و مهارت‌های جوانان دانست و گفت: تلاش ما این است تا با تقویت توانمندی جوانان در حین خدمت سربازی بتوانیم زمینه‌های اشتغال آنها را بعد از خدمت فراهم کنیم. 11/24/2018 11:51:45 AM 11/24/2018 11:51:32 AM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
سردار کمالی اعلام کرد

شناخت توانمندی و مهارت جوانان مهمترین ویژگی سامانه سرباز ماهر

رئیس اداره سرمایه انسانی ستادکل نیروهای مسلح مهمترین ویژگی سامانه سرباز ماهر را شناخت توانمندی و مهارت‌های جوانان دانست و گفت: تلاش ما این است تا با تقویت توانمندی جوانان در حین خدمت سربازی بتوانیم زمینه‌های اشتغال آنها را بعد از خدمت فراهم کنیم.
جمعه 2 آذر 1397 ساعت 11:51
شناخت توانمندی و مهارت جوانان مهمترین ویژگی سامانه سرباز ماهر
به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی ستادکل نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از سامانه سرباز ماهر اظهار داشت: در 200 کشور دنیا یعنی چیزی حدود 95 درصد، دارای سربازی وظیفه هستند که نیمی از آنها سربازی وظیفه را در زمان صلح متوقف کرده و نیمی دیگر دارای سربازی وظیفه هستند.
رئیس اداره سرمایه انسانی ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر این مطلب که خدمت سربازی در جمهوری اسلامی ایران اجرا می‌شود، تصریح کرد: برای خدمت سربازی تسهیلاتی را برای سربازان فراهم سازیم تا بتوانیم از ظرفیت سربازان برای مهارت‌آموزی و توانمندی‌شان استفاده کنیم.
وی گفت: ابتدایی‌ترین مساله در این راه شناخت توانمندی‌ها و مهارت‌های جوانان است تا بتوانیم با تقویت توانمندی‌شان در حین خدمت بستر مناسبی برای  اشتغال آنها بعد از سربازی فراهم کنیم.
این مقام ارشد ستادکل با بیان این مطلب که سربازی در جمهوری اسلامی از 18 سالگی شروع و در 51 سالگی خاتمه می‌یابد، ایجاد سامانه سرباز ماهر را یک گام جلوتر از خدمت سربازی عنوان و تصریح کرد: این سامانه برای افراد ذکور 15 سال است تا بتوانیم توانایی،‌تخصص و علاقمندی جوانان را ثبت کنیم و بعدا در حین ورود به خدمت سربازی یعنی 18 سالگی این اطلاعات را رصد کرده و با غربالگری و در حین خدمت وظیفه عمومی بتوانیم آنها را توانمند سازیم.
سردار کمالی ادامه داد: در حین خدمت در نیروهای مسلح تمام تلاش ما این است تا از تخصص و توانمندی جوانان استفاده کرده و همچنین امکانات خود و 30 سازمان و نهاد دیگر را برای تقویت این توانمندی به کار گیریم.
وی گفت: ارتباط جوانان پس از اتمام سربازی با نیروهای مسلح قطع نشده بلکه ما بازار کار و اینکه چه کمک‌هایی را می‌توانیم از طریق سامانه‌های ذی‌ربط برای اشتغال جوانان بکار گیریم دنبال خواهیم کرد.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی