fa لزوم توسعه استارت‌آپ‌های حوزه امنیت در کشور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: من وجود جاسوسی از طریق شرکت‌های آی‌تی را نفی نمی‌کنم، اما باید بتوانیم استارت‌آپ‌های حوزه امنیت را در کشور رشد و توسعه دهیم. 3/12/2018 3:51:27 PM 3/12/2018 3:51:25 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران:

لزوم توسعه استارت‌آپ‌های حوزه امنیت در کشور

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: من وجود جاسوسی از طریق شرکت‌های آی‌تی را نفی نمی‌کنم، اما باید بتوانیم استارت‌آپ‌های حوزه امنیت را در کشور رشد و توسعه دهیم.
دوشنبه 21 اسفند 1396 ساعت 15:51
لزوم توسعه استارت‌آپ‌های حوزه امنیت در کشور
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سورنا ستاری در حاشیه آزمون استخدامی شرکت‌های دانش‌بنیان بعد از ظهر امروز در دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این آزمون یک نمونه موفق استارت‌آپ است، توضیح داد: این استارت‌آپ چند سالی است که مراحل ابتدایی‌اش شروع شده و برای اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان است. اینکه شما بتوانید بین بازار و توانمندی یک شخص برای تصدی یک پست هماهنگی ایجاد کنید. این اتفاق در نوع خود کار بی‌نظیری است و امیدواریم در آینده بیشتر رشد پیدا کند.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: غیر از این، شرکت‌های زیادی هم با عنوان دانش‌بنیان در حوزه کاریابی فعالیت می‌کنند. هرکس که نوآوری و ابتکار بیشتری داشته باشد در این حوزه موفق‌تر خواهد بود. من خوشحالم از اینکه مفاهیمی که تاکنون در بخش دولتی مطرح می‌شد، اکنون در بخش خصوصی معنا و مفهوم پیدا کرده است. مانند این مفاهیم استخدام؛ خوشبختانه انتقادها از اقتصاد نفتی در حال نتیجه‌ دادن است و شرکت‌های دانش‌بنیان رشد و توسعه خوبی برای ورود به حوزه اشتغال پیدا کردند.
ستاری در پاسخ به سوالی درباره جاسوسی از طریق شرکت‌های آی‌تی توضیح داد: این از طریق شبکه‌ها اتفاق می‌افتد و وزارت ارتباطات باید پاسخ دهد. کسی این موضوع را نفی نمی‌کند ولی مهم این است که ما خودمان هوشیار و توانمند باشیم و استارت‌آپ‌های داخل در حوزه امنیت را توسعه دهیم.
وی افزود: این آزمون‌های استخدامی به این شکل را تاکنون دولت انجام می‌داد و باعث خوشحالی است که برگزاری چنین رویدادهایی را توسط بخش خصوصی شاهد هستیم. قطعا کمبودها هم زیاد است تا زمانی که تجربه پیدا کند و در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 100 استارت‌آپ در بخش‌خصوصی فعالیت می‌کنند، تاکید کرد که ما هنوز با جایگاه واقعی که باید داشته باشیم فاصله داریم.
ستاری گفت: هنوز خیلی از بازارها فتح نشده و این راهی است که جلوی پای استارت‌آپ‌ها قرار دارد.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در رابطه با تغییرات اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این تغییرات جزیی و به دلیل مصوبه مجلس است که صندوق هیات امنا دارد و تمام مسائل صندوق در این هیات امنا بررسی می‌شود.
وی از راه‌اندازی استارت‌آپ‌هایی در حوزه بهداشت و درمان، مواد غذایی سالم و پسماند در سال آینده خبر داد و گفت: ما مسئول اشتغال نیستیم، بلکه مسئول حمایت از این اتفاق هستیم. ما باید بتوانیم اکوسیستم و زیست‌بومی درست کنیم که در آن استارت‌آپ‌ها به خوبی فعالیت کنند.
ستاری بر اینکه معاونت علمی از برگزاری این آزمون هیچ حمایت مالی نکرده است، تاکید کرد و گفت: خوشبختانه امروز بسیاری از بانک‌ها به شرکت‌ها وام می‌دادند، اکنون ماهیانه بیش از 400 میلیارد تومان شرکت‌های دانش‌بنیان از بانک‌ها وام دریافت می‌کنند. این نشان می‌دهد که ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور رشد پیدا کرده و در حال رشد فزاینده‌ای در اقتصاد کشور ما هستند. معاون رئیس‌جمهور اظهار داشت: ما یک زیست‌بوم می‌خواهیم و این زیست‌بوم با پول درست نمی‌شود. ما باید شرکت‌های دانش‌بنیانی داشته باشیم که استارت‌آپ‌ها را حمایت کنند و خوشبختانه این اتفاق در حال افتادن است.
ستاری تاکید کرد: من نفی نمی‌کنم که بالاخره برخی از ایده‌ها از آن ور آب آمده است، ولی بومی‌سازی شده به همین خاطر با استقبال چشمگیری رو‌به‌رو شدند. بسیاری از این ایده‌ها مثل همین آزمونی که در حال برگزاری است جدید است و نمونه خارجی ندارد.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی