fa کاهش تقاضا برای تحصیل در دوره های ارشد و دکتری دانشگاه های آمریکا بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: به دلیل سیاست های اخیر آمریکا تقاضای تحصیل دانشجویان خارجی در دوره های تحصیلات تکمیلی این کشور بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته است. 12/1/2018 4:39:30 PM 12/1/2018 4:38:57 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
به دلیل سیاستهای اخیر صورت گرفت؛

کاهش تقاضا برای تحصیل در دوره های ارشد و دکتری دانشگاه های آمریکا

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: به دلیل سیاست های اخیر آمریکا تقاضای تحصیل دانشجویان خارجی در دوره های تحصیلات تکمیلی این کشور بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته است.
شنبه 10 آذر 1397 ساعت 16:39
کاهش تقاضا برای تحصیل در دوره های ارشد و دکتری دانشگاه های آمریکا
جعفر مهراد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در میان کشور های مختلف جهان به مهاجر ستیزی شهرت دارد.
وی افزود: زمانی که وی در برابر درخواست های مهاجرتی تعداد زیادی از مردم مقاومت می کند در واقع به اصل مهمی که به توسعه و پیشرفت آمریکا در طی سالیان دراز کمک کرده است توجه نمی کند.
بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام خاطرنشان کرد: آمریکا مدیون نخبگانی از کشورهای مختلف جهان است که به اقتصاد این کشور کمک کرده و می کنند.
مهراد تاکید کرد: از سال ۱۹۰۰ میلادی مهاجران در این کشور یک سوم برندگان جایزه نوبل در شیمی، فیزیک، پزشکی و اقتصاد را تشکیل می دهند. مهاجران بیش از یک چهارم تقریبا ۱۱۰ هزار پتنتی را که سالانه در آمریکا به ثبت می رسد در اختیار دارند.
وی افزود: بیش از یک میلیون دانشجوی خارجی در دانشگاه های آمریکا تحصیل می کنند و سالانه تخمین زده می شود که در حدود ۴۰ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور کمک کنند.
بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام خاطرنشان کرد: از سال ۲۰۱۶ میلادی وضعیت رهبری در علم و فناوری در این کشور دستخوش تغییر شده و از این سال، درخواست ویزای H-۱که بسیاری از متخصصان خارجی برای کار در آمریکا لازم دارند تا ۲۰ درصد کاهش یافته و تقاضای تحصیل دانشجویان خارجی در دوره های تحصیلات تکمیلی نیز به ویژه در دانشکده های بازرگانی بیش از ۱۰ درصد کاهش نشان می دهد.
مهراد اظهار داشت: تعداد دانشجویان بین المللی در حالیکه در سایر کشورهای پیشرفته از جمله استرالیا و کانادا رو به افزایش است اما در آمریکا تقریبا ثابت مانده است.
وی گفت: علیرغم گفته های ترامپ درباره روسای جمهور پیشین که سیاست درهای باز را دنبال کرده اند، مهاجرت فرآیندی دشوار و سخت است.
چهره ماندگار علمی کشور تاکید کرد: سال ها طول می کشد تا ویزای دانشجویی به ویزای شهروندی H-۱B تبدیل شود. این مورد حتی درباره نخبگان بسیار برجسته در تخصص های بسیار مورد نیاز نیز صادق است.
وی عنوان کرد: در سال ۲۰۰۴، نرخ سالانه اعطای ویزای H-۱B از ۱۹۵ هزار به ۶۵۰۰۰ و امروز به ۸۵۰۰۰ کاهش یافته است.
چهره ماندگار علمی کشور گفت: این وضعیت کار را برای فارغ التحصیلان خارجی که می کوشند جذب بازار کار آمریکا شوند، سخت تر کرده اما قانون، شهروندان ۵ کشور از جمله استرالیا، کانادا، شیلی، مکزیک و سنگاپور را مستثنی کرده است.
مهراد اظهار داشت: ثبت نام دانشجویان دوره های کارشناسی این ۵ کشور از سال تحصیلی ۲۰۰۱-۲۰۰۰ تقریبا ثابت مانده در حالیکه ثبت نام دانشجویان سایر کشورها تا ۱۴ درصد کاهش نشان می دهد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون آمریکایی ها از جمله ۵۵ درصد از آنهایی که به ترامپ رای داده بودند طبق نظر سنجی سال ۲۰۱۷ از مهاجرت افراد نخبه و ماهر حمایت می کنند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی