fa چند توصیه جالب درمورد درست خرج کردن گاهی اوقات شنیدن توصیه های کسانی که در جوانی به استقلال مالی می رسند، بسیار لذت بخش و راهگشا است؛ کسانی که خیلی زود به این نتیجه رسیده اند که نحوه برخورد دیگران با پول درست نیست و باعث از دست رفتن سرمایه می شود. 4/9/2018 3:44:14 PM 4/9/2018 3:44:11 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی http://www.aiau.ir/Media/Image/18/01/1801193010_Orig.jpg http://www.aiau.ir/Media/Image/18/01/1801193010_Thum.jpg کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
جیبتان را همیشه پرپول نگه دارد

چند توصیه جالب درمورد درست خرج کردن

گاهی اوقات شنیدن توصیه های کسانی که در جوانی به استقلال مالی می رسند، بسیار لذت بخش و راهگشا است؛ کسانی که خیلی زود به این نتیجه رسیده اند که نحوه برخورد دیگران با پول درست نیست و باعث از دست رفتن سرمایه می شود.
دوشنبه 20 فروردین 1397 ساعت 15:44
چند توصیه جالب درمورد درست خرج کردن
آنها مسیری را رفته اند که نتیجه اش برای‌شان خوب بوده و باعث استفاده درست شان از پول شده است. آنچه پیش روی شماست توصیه هایی درباره پول است که می تواند جیب شما را همیشه پرپول نگه دارد.
 
چیزهایی را که شادتان می کند، کشف کنید
نخستین و مهم ترین کاری که باید انجام دهید این است که کشف کنید چه چیزهایی برای تان مهم است و چه چیزی باعث شادی تان می شود. این کار بیش از آنچه فکر می کنید، سخت است. خیلی از مردم پول شان را خرج چیزی می کنند که اصلا خوشحال شان نمی کند و جالب اینکه بخش بزرگی از این افراد ناآگاهانه این کار را انجام می دهند. هر کاری که دیگران انجام می دهند، حتی اگر خانه خریدن باشد، شما حتما نباید انجام دهید. بهترین کار این است که راه خودتان را پیدا کرده و با قدرت به سمت هدف شخصی تان گام بردارید.
روی چیزهایی که تحت کنترل تان است، تمرکز و سعی کنید. درباره آنچه تحت کنترل تان نیست، خوشبین باشید. می توانید دایره کنترل خود را وسیع تر کنید یا به عبارت دیگر قدرت خود را در کنترل مسائل گوناگون بیشتر کنید، اما اینکه انتظار داشته باشید اوضاع اجتماعی را تحت کنترل خود داشته باشید، انتظاری بی ثمر است.
 
همه چیز را به دنیای دیجیتال بسپارید
به دنیای دیجیتال اعتماد کنید و حساب و کتاب های خود را به نرم افزارها و اپلیکیشن های مدرن بسپارید. این کار به شما کمک می کند بودجه بندی های تان درست تر باشد و تعادل بهتری میان دخل و خرج تان ایجاد کنید. این نرم افزارها به شما این امکان را می دهند که فکر آزادتری برای تصمیم گیری درباره سایر مسائل داشته باشید.
از طرفی حتی اگر می خواهید در بورس سرمایه گذاری کنید به جای اینکه خودتان حساب و کتاب کنید، کار سرمایه گذاری را به برنامه های تعریف شده ماهانه بسپارید. این کار به نفع شماست چون احساسات غلط انداز در آن نقشی ندارند.
 
مشاوره را متوقف کنید، ساختن را شروع کنید
مشاوره خوب است، اما شادی زودگذر با خود می آورد، درحالی که خلاقیت یک شادی ماندگار به شما هدیه می دهد. خیلی ساده است که بعد از هشت ساعت کار به خانه رفته و چهار ساعت تلویزیون تماشا کنید. اما خلاقیت به این سادگی ها نیست. از آنجایی که پول ساده به دست نمی آید، برای پولدار شدن باید راه دوم را انتخاب کنید و راه دوم ساختن است. یک وبلاگ، یک ساز یا یک قطعه طلا ساختن کار هرکسی نیست اما می تواند تضمینی برای پولدار شدن باشد.
 
به کشورهای دیگر سفر کنید
اگر از زندگی خود راضی نیستید و فکر می کنید نیاز به اتفاقی مهم در زندگی برای شاد شدن دارید، به جای خرید ابزارها و وسائلی که شادتان نمی کند، به یک سفر خارجی بروید. سفر بروید برای اینکه یک کشور، یک فرهنگ و یک آداب و رسوم دیگر را ببینید، نه اینکه صرفا در بازارهایش چرخ بزنید. سفر کردن باعث خواهد شد با فکری بازتر به کشور خود برگردید و کمتر احساس خلأ در زندگی را تجربه کنید.
 
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی