fa شفافیت و کاهش پرونده‌های قضایی با رونق استارتاپ‌ها معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور گفت: وقتی یک استارتاپ شکل می‌گیرد، به همراه خودش شفافیت به همراه دارد؛ زیرا نمی‌تواند جنس قاچاق را به دست مشتری بدهد. 1/30/2018 4:18:08 PM 1/30/2018 4:18:05 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی http://www.aiau.ir/Media/Image/18/01/1801126026_Orig.jpg http://www.aiau.ir/Media/Image/18/01/1801126026_Thum.jpg کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
معاون علمی رییس‌جمهور مطرح کرد؛

شفافیت و کاهش پرونده‌های قضایی با رونق استارتاپ‌ها

معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور گفت: وقتی یک استارتاپ شکل می‌گیرد، به همراه خودش شفافیت به همراه دارد؛ زیرا نمی‌تواند جنس قاچاق را به دست مشتری بدهد.
سه‌شنبه 10 بهمن 1396 ساعت 16:18
شفافیت و کاهش پرونده‌های قضایی با رونق استارتاپ‌ها
به گزارش ایسنا، سورنا ستاری امروز در نشست نخبگانی فناوری اطلاعات در قوه قضاییه، اظهار کرد: وقتی فیلم پدرسالار را می‌دیدم، همیشه فکر می‌کردم این واقعیت سیستم دولتی ما است و به واسطه بودجه نفت، "پدرسالار" هستیم. اگر بچه‌های ما بخواهند سراغ کاری بروند، باید آن کاری که ما می‌گوییم انجام بدهند و اگر یکی بخواهد روی پای خودش بایستد، تمام امکانات از وی گرفته می‌شود و این سیستم اصول کشور ما است که پایه اقتصادش بر نفت بنا شده است.
وی با بیان اینکه ما حتی در حوزه قوانین هم با خصوصی‌ها بدرفتاری می‌کنیم و اصلا فرزندانمان را این گونه رشد نداده‌ایم که روی پای خودشان بایستند، اظهار کرد: ما در چند سال اخیر بر اقتصاد دانش‌بنیان پافشاری کرده‌ایم و تلاشمان این است که جوانان بتوانند به سمت نوآوری بروند و شرکت اقتصادی و تولیدی خودشان را داشته باشند.
معاون علمی رییس‌جمهور ادامه داد:  برای مثال سال‌های سال است که ما تاکسیرانی داریم و همیشه هم جنگ اعصاب داشته‌ایم که راننده قرار است چقدر از ما کرایه بگیرد و چقدر بر سر ما غر بزند و این همان نماد کار دولتی است. چون دولت و حاکمیت در آن نقش دارد. اما شما برخی از این استارتاپ‌های خودرویی را ببینید حداقل بخشی از نگرانی‌ها را حذف کرده‌اند.
ستاری تصریح کرد:  یکی از خوبی‌های استارتاپ‌ها بحث شفافیت است؛ زیرا وقتی یک فروشگاه اینترنتی جنسی را ارائه می‌کند؛ یعنی توانسته است گمرکش را بدهد، پس حتما آمار قاچاق پایین می‌آید و بخش عمده‌ای از پرونده‌ها را حذف می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: وقتی شما از حقوق شهروندی



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی